Vanliga frågor

KVALITE

Q: Vilket papper använder ni för tryck?
A: Vi trycker på ett matt obestruket premiumpapper med en pappersvikt på 240 gram per m2. Detta ger en fantastisk slutprodukt, en stabil poster med perfekt tryck. Vanligt kopiatorpapper har ofta en pappersvikt mellan 60 och 80 gram per m2.

Q: Var trycker ni era posters?
A: Vi trycker alla posters på ett tryckeri i Malmö, som vi arbetat med i många år.


BESTÄLLNING

Q:  Jag har inte fått någon orderbekräftelse via mail?
A: Ibland kan det hända att orderbekräftelsen blir sorterad som skräppost, kolla om den fastnat i skräppostmappen i din mail klient.

Om du fortfarande inte kan hitta den är du välkommen att höra av dig till oss så skickar vi en ny, kanske kan det vara så att det råkat bli ett stavfel i mejladressen.

Q: Kan jag ändra/avbeställa min order?
A: Ändringar och avbeställningar kan endast göras på beställningar som inte packats på vårt lager, vi behandlar våra beställningar löpande via ett snabbt logistikflöde så kontakta skyndsamt kundtjänst om du vill göra ändringar eller avbeställa. Vi skickar en leveransbekräftelse via e-post när vi skickat beställningen.

Om vi redan skickat din order så behöver du hämta ut den och returnera den till oss, du hittar retur information här.

Q: Jag skrev fel kunduppgifter på min beställning, vad gör jag?
A:  Ta kontakt med oss så snart du upptäcker felet. Har vi redan hanterat/skickat din order så kan vi tyvärr inte göra några justeringar i efterhand.

LEVERANS

Q: Hur snabb leveranstid har ni?
A: Vi levererar normalt inom 2-4 dagar från beställningen

Q: Hur länge ligger mitt paket kvar hos ombudet?
A: Paketet ligger normalt i 14 dagar hos ombudet. Detta kan dock variera från ombud till ombud så tänk på att alltid försöka hämta ut ditt paket så snart som möjligt. Det är viktigt att du hämtar ditt paket innan det returneras från ombudet då det tillkommer en avgift för outhämtade paket.

Q: Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
A: Låter du paketet ligga kvar på ombudet utan att hämta ut det så går det i retur till oss som outlöst paket. Du debiteras då 189 kr för alla omkostnader ett outlöst paket medför.

Q: Kan jag välja utlämningsställe för mitt paket?
A: Ja det kan du göra, ange ditt postnummer i kassan och välja bland tillgängliga utlämningsställen som finns i närheten.

Q: Vad står det för avsändare på paketet.
A: Det står antingen Posterland AB eller Brandvillage AB (vår leverantör) som avsändare,

Q: Vilket fraktbolag levererar mitt paket?
A: Vi skickar normalt sett våra paket med Postnord, Budbee och Instabox. Undantag kan förekomma

 

BETALNING

Q: Vilka betalsätt kan jag välja?
A: Vi använder Klarna som betalningspartner, via Klarna kan du välja mellan fakturabetalning, delbetalning, direktbetalning via bank samt kortbetalning, tillgängliga betalningsalternativ visas i kassan.

Q: Hur skickas min faktura och när får jag den?
A: Din faktura skickas till den mailadress som du har registrerat vid köptillfället.

Fakturan aktiveras och skickas när din beställning har packats på vårt lager. Om du inte mottagit din faktura kan du ta kontakt med Klarna direkt som hjälper dig med allt som rör betalningen, de kan t.ex skicka ut en ny faktura via e-post.

Q: När får jag återbetalning vid en retur?
A: Om du redan har betalat fakturan/köpet kommer du att få ett email om återbetalning från Klarna när vi mottagit och godkänt din retur.

Om du inte redan har betalat så annulleras köpet hos Klarna och fakturan tas bort när returen är godkänd.

 

RETURER

Q: Jag vill skicka tillbaka min beställning och göra en retur – hur gör jag?
A:
Som kund hos oss har du alltid 14 dagars öppet köp och ångerrätt.

För att göra en retur behöver du fylla i kontaktformuläret här.

För att vi skall kunna godkänna din retur så får produkten ej varit använd och därmed förpackning/försegling får ej vara öppnade, det går självklart bra att enbart returnera enskilda produkter i din beställning eller hela beställningen.

När vi mottagit ditt mail så kommer du få en returfraktsedel via e-post, den kan skrivas ut och tejpas på paketet som du lämnar in på närmsta Postnord ombud.

Returvillkor:
– Varorna är oanvända, förpackning och ev försegling måste vara obruten.
– Returfrakten kostar 65 kr och justeras på köpet hos Klarna.
– Det är kundens ansvar att försändelsen kommer fram till oss vid en retur, därför ber vi dig ta kontakt med oss så tillhandahåller vi en returfraktsedel mot en avgift på 65 kr som är spårbart hela postgången.
– Om försegling/förpackning är bruten godkännes ej returen.

Q: Hur gör jag en reklamation?
A: Har oturen varit framme och din produkt är defekt så ska du göra en reklamation, för att göra en reklamation behöver du fylla i kontaktformuläret här.

Beskriv problemet/felet så utförligt som möjligt, kan vi inte lösa problemet på distans så tar vi vanligtvis in produkten för en kontroll.

Q: Jag har gjort en retur, när får jag återbetalning?
A:
Vi mottar returer och behandlar dom löpande.

Om du redan har betalat fakturan/köpet kommer du att få ett email om återbetalning från Klarna när vi mottagit och godkänt din retur.

Om du inte redan har betalat så annulleras köpet hos Klarna och fakturan tas bort när returen är godkänd.

 

SAMARBETEN

Q: Jag är intresserad av att sälja min konst via er, hur gör man?
A: Du kan läsa mer om hur vi arbetar med externa konstnärer och fotografer på länken Sälj din konst via Posterland.  Där kan du även fyll i formulär och skicka in exempel på din konst

Q: Jag är intresserad av att skriva om er och visa era verk på min blogg / hemsida / pinterest.
A: Du får mycket gärna länka till oss och skriva om oss, det uppskattar vi alltid.

Q: Betalar ni för att influencers ska skriva om er och länka till er?
A: Det kan förekomma, men vi arbetar mest med “affiliates” där vi delar med oss en provision på försäljningen. Är du intresserad av att delta i vårt affiliate-nätverk, klicka här och fyll i informationen.

 

För övriga frågor – maila info@posterland.se